Monday, October 8, 2007

Morgenstund er tull i grunn

Fortsettelsen pá Memet. 7 seriöse eller useriöse ting om meg.

1) Jeg er en ivrig men elendig fisker.

2) Jeg synes dverger er komiske.

3) Morgen stund er tull i grunn.

Gammel visdom hevder at "övelse gjör mester". I de fleste tilfeller stemmer dette, men nár det kommer til á stá opp om morgenen sá har jeg gjentatt denne övelsen rundt 10 000 ganger. Uten á blir bedre, desto mindre mester. Forsávidt blir jeg litt bedre. Det er ikke lenger like ofte at jeg vákner ved at jeg hardnakket pástár i telefonen at "jeg er pá vei". Men likefull snoozer jeg mer enn gunstig og jeg má avtale med kollegaer om á ringe meg hvis jeg má möte være en plass tidligere enn 0600.

Dog skal det innrömmes at det á stá opp tidlig for á gjöre fridager ekstra lange er noe jeg har lært á sette pris pá.

2 comments:

Zava said...

Her kjenner jeg meg veldig igjen. tenk om man kunne starte arbeidsdagen sånn kl 10.00 i stedet? Det hadde vært perfekt. Min mor har vært en trofast vekker i mange år, som selv etter at jeg fylte 30 har bistått meg på særs tøffe oppstigninger via telefon. Snille moren, trøtte datter`n :)

Örn said...

Arbeidsdagen starter 10?! Da hadde jeg hvertfall forsovet meg litt sjeldnere.

Du har en snill mor du Zava.