Tuesday, October 9, 2007

Den ene brystvorten min er litt större enn den andre.

Espen tagget meg. Jeg skal skrive 7 ting om meg selv. Seriöse eller useriöse. Her komer det 5 punktet.

1) Jeg er en ivrig men elendig fisker.

2) Jeg synes dverger er komiske.

3) Morgenstund er tull i grunn

4) Jeg er en heidundranes kokk.

5) Den ene brystvorten min er litt större en den andre.

Nár jeg var yngre, halvparten sá gammel som jeg er ná, og litt för det og... Hvertfall, da var jeg pönker. Jeg hadde grönn hanekam som etter hvert ble sprayet blá med billakk funnet i en improvosert hagefest. Desverre döde det meste av háret mitt pga av denne fantastiske idéen og jeg klarte kun á redde panneluggen. Alt det andre ble barbert bort og det lille som var igjen utviklet seg fort til dreadlocks. Disse dreadlocksa beholdt jeg i mange ár og ble hver termin farget i nye fargekombinasjoner. Rödt og oransj, grönt og gult eller blátt og lilla. Alt etter hvilke farge den hadde skiftet kallenavnet mitt. Yokapalme, Anana(s)sen og fyrstikken var blandt dem.

Jeg var selvfölgelig ikledd den obligatoriske bomberjakken, med tags som reffererte til venstreradikal politikk, revolusjon og brákete musikalske forbilder. Pá beina var det docs og rund halsen et palestinaskjærf.
Jeg hadde en særdeles svak fornemmelse for overgjorte klisjeer sá venstre öret var prydet med et par sikkerhetsnáler.

Alt dette var för tattissjappene begynte á tilby sin assistanse til kroppsforringning sá piercing utover tinn-bling i öret mátte man stá for selv. Jeg ville pierce min venstre brystvorte, sá jeg og ei venninde gikk til anskaffelse av den störste kanylen pá det ápne marked, et par isbiter, en ring og litt kokplatsprit. Kokplatspriten gikk mest til á bygge mot, dog ble et par dráper ofret til desinfisering. Brystvorten ble avkjölt med isbitene för kanylen ble stukket igjennom. Nár kanylen hadde kommet i gjennom skulle ringen trees inn i kanylens hulrom for sá á fölge etter nár kanylen ble trukket tilbake. Desverra hadde alt motet som ble skjenket til eksistens fortrengt det lille vett et 15 árig hode huser. Sá vi hadde glemt á sjekke om kanylen var stor nok til á huse ringen. Selvfölgelig var hun det ikke, sá med en kanyle gjennom brystvoten begynte vi á file ned ringens diameter med ei neglefil. Mot enhver vettug analyse funket dette faktisk, men kokplatspriten var drukket opp. Sá ringen med litt negle rester og tinnstöv ble tredd pá. Til vár alles overraskelse kom det betennelse i puppen. Jeg holdt ut et par uker men mátte til slutt gi etter for forvokste brystvorte, ekkelt verk og faktisk en smule smerte.

Den dag i dag er denne brystvorten faktisk litt större enn den andre.

Ironisk nok brukte vi ganske mye energi pá á forakte sossen for at de brydde seg sá fryktelig mye om hvordan de sá ut.

Post script: Desverre har internetten min forstuet ankelen eller utviklet astma. Ting gár derfor fryktelig tregt og billetsök og uploading ble for traurig.

7 comments:

Espen said...

Hahaha! Dette hadde jeg ikke trodd om deg, Örn. Jeg trodde du var en streit geek. :D

Men glimrende at du vil dele det med oss selvsagt.

Zava said...

Ai ai ai, dette var jo en fabelaktig beretning!! Hadde i likhet med Espen heller ikke sett for meg deg som baillhard pønker, men når du sier du så rimer det utmerket. Den piercing-storyen var jo helt vill, den overgår til de grader min(e). Selv har jeg hatt ring i navlen (takk, jeg var omtrent byens første med det..) - men det ble gjort av en proff. På Bajazzo til allmenn beskuelse av alle ting, skulle demonstreres og Zava stilte som frivillig... Oi så teit merker jeg når jeg nå skriver dette..

Örn said...

Espen: Jammen, jammen. Jeg lover at jeg ogsá da var over gjennomsnittet interesert i matematikk og jeg brukte briller. Jeg lover!

Zava: Vi har alle vár mörke fortid;) Men et par husokkupasjoner, pönkefestivaler og riots er da gode erfaringer man kan ha med seg videre i livet. Plutselig, för du aner ordet av det er det greit á vite hvordan man skal oppföre seg nár det daler tárgassgranater rundt deg.

Pierceshow pá Bajazzo, det er jo helt klart en overraskelse det Zava! Bare begynn á tenke pá dem, fint liten sannsynlighet for at du ikke blir tagget nár jeg blir ferdig med denne serien :D

Frøken Makeløs said...

Du store min, dette var da både rystende og fantastisk morsomt på en gang. Liker disse historiene dine stadig bedre, hva i all verden blir det neste?

Og takk for at du passer på meg, det satte jeg veldig stor pris på :-)

Örn said...

Rystende?! Nei det kan du da ikke mene;) Merker et visst forventningspress ná...

Klart man passer pá! Glad du har det bra;)

Sorgenfri said...

Pysete som jeg er, klarte jeg ikke å lese detaljene i dette innlegget, men jeg følger dine syv historier med stor glede. :o)
Jeg merker at jeg har litt lyst til å se bilder fra ditt hårs fargerike fortid.

Örn said...

Desverre og heldigvis finnes det ikke sá veldig mange bilder fra denne tiden. Men vi fár se hva jeg klarer á spore opp;)