Saturday, October 6, 2007

Jeg synes dverger er komiske

Espen tagget meg. Jeg skal skrive 7 ting om meg selv. Seriöse eller useriöse. Synes det har blitt litt mange lister her i det siste, sá jeg deler dette memet opp i 7 anekdoter i stedet. En serie rett og slett, og her kommer punkt 2

1) Jeg er en ivrig men elendig fisker.

2) Jeg synes dverger er komiske.

Jeg vet det er politisk ukorekt, men jeg synes dverger er komiske. Det er noe med propsjonene som gjör dem til en visuell komedie. Jeg skjemmes over dette faktumet fordi det sier at jeg objektiviserer dem og makter ikke á se forbi gruppen og se individene bak. Selvfölgelig ser jeg menneskene bak straks jeg fár hilst pá dem, men mens de bare er kratt og ingen busk sá fniser jeg altsá.

Jeg var dypt fassinert av "the Littlest groom". Dvergutgaven av ungkaren hvor opptil flere smávokster piker kjempet om á rekke opp til Prinsens standard. Dette er det reality showet jeg setter höyest og det eneste jeg har sett alle episodene av. (vell og merke var det bare to episoder, men pástanden er likefult sann.)

Det var en sann höydare nár Blink 182 spilte pá MTV awards med et helt ensamble bestáende dverger, hoppende, sparkesyklende og rappelerende i bakgrunn.



Det er likevell hevet over enhver tvil at nár jeg sá "Man in the moon" med Jim Carrey misunte jeg ham kontorene hans. Jeg sá opp til ham og drömte om á lage et utested hvor det utelukkende var ansatt dverger og hele interiöret var designet rundt dem. Jeg drömmer fortsatt om det utestedet.

6 comments:

Minneapolise said...

Du er akkurat som kjæresten. Jeg rister på hodet over ham, men dere er ikke alene ihvertfall..

Gretten said...

Jeg melder meg på her også.....

Zava said...

Har ei god venninnen som har dvergefobi, hun klarer faktisk ikke å se på dverger uten å måtte snu seg bort. Det hører med til historien at hun er ei gjennom-god og empatisk dame med sunne verdier i livet. Men kortvokste som sagt, det takler hun ikke. Vi delte leilighet på et tidspunkt, og hver gang småvoktse dukket opp på tv feks. måtte jeg zappe over til en annen kanal. merkelig greie, at de skal utløse sånne irrasjonelle reaksjoner.

Örn said...

minneapolise: Rist i vei, det er godt á vite at vi er flere.

Gretten: velkommen og takk! jo flere vi er sammen....

Zava!: Hohoho.. det er fobien sin! Er vell definisjonene pá fobie, irrasjonelle reaksjoner mener jeg.

Sorgenfri said...

Jeg er litt redd for dem jeg.
Spesielt etter at jeg traff på en skummel en i Madame Tussauds skrekkabinett.
Han var heslig sminket, og gikk rundt og snuste på meg.
*få frysninger*

Örn said...

Iiiik! Skrekk blandet fryd. En vandrende, snusende voksdukke av en dverg?! Jeg hadde blitt litt sánn som et lite barn som möter en hund. Livredd, men samtidig dypt fasciner og fryktelig lyst til á ta pá.