Sunday, January 25, 2009

Ørna hjelper psykiatrien

Du vet det følelsen som kommer rett før katastrofen treffer deg?
Når du hører frisøren din si "oi..." eller legen ber deg om å sette deg. Når kjærsten sier "vi trenger å snakke litt" eller kompissen din beroliger deg med ordene "Farlig nei! Jeg har fulgt hver eneste detalj i manualen fra WikiHow ."

Ofte opplever man denne følelsen enten helt i starten av ei fyllekule. I det bestevennen din roper på bartenderen og ber om to absinth/fernet. Eller med engang du våkner etter ei tilsvarende kule og ser det er noen smser i utboksen din fra altfor sene klokkeslett.

Følelsen slår deg som et slag solarplexus, og dukker som oftest opp midt i mellom årsak og virkning.
Og hobbypsykologen Ørn har funnet et nytt navn til den

Pre Traumatisk Stress Syndrom

3 comments:

Anonymous said...

Nei nei nei. Det er jo ikke din feil at mobilen din er saa selvstendig at den sender meldinger helt av seg selv. Det er bare noen mobiler som simpelthen ikke taaler promille og dermed sender hva det skal vaere til hvem det skal vaere.

Min mobil har det ofte saann naar den er i Bergen, av en eller annen grunn. Det skremmer livskiten av meg, saa jeg har vurdert aa la den vaere 'hjemme' noen ganger som straff...

Uansett: Det blir jo litt feil hvis du tar skylda for det mobilen har gjort. Det tror jeg heter projisering. Eller noe. ;-)

Vero said...

haha herlig, endelig en egen diagnose!

Örn said...

Alter! Nei det er ikke det nei? Jeg har skikkelig pingle mobil, men har begynt å bli mer drevet i de siste åra.

Vi får ta strengstemmen på dem.

Mobil'n: Nå får du ta deg sammen! Hvis jeg ikke kan stole på at du oppfører deg mens vi er ute blandt folk, da får du ikke være med!

Vero! Velkommen! Egen diagnose hjelper:)