Saturday, January 3, 2009

EDB tankeleser?

Jeg har vanskelig for å forstå hvordan PC'en forstår mine intensjoner, men det gjør den tydeligvis... avogtil. Når det er noe der inne i edb-maskinen jeg må ha da hender det at den fryser og krever en restart. Og hvis jeg har det skikkelig travelt, ja da tar den restarten uhorvelig lang tid. Derimot hvis jeg restarter maskinen fordi jeg trenger å gjøre noe i BIOS'en eller velge alternativ oppstart. Med andre ord, jeg trenger å holde ned en F-knapp eller lignende, akkurat på riktig sted under oppstartsfasen. Ja da går restarten så fort at et nys er nok distraksjon til at man bare kan se langt etter sitt "window of opportunity".
Hvorfor klarer ikke MS office å bruke denne "intensjons-leser" funksjonen i sine tekstbehandlingsprogrammer?
Det kan da ikke være vanskeligere å forstå at jeg har det travelt enn å forstå at etter 17 korreksjoner av den lille "i"en som automatisk ble stor "I", kanskje ikke vrir meg i abstinenser etter store I'er.

PS: Jeg vet man kan gå inn og hake bort den liten i til stor I funskjonen, men det er ikke poenget mitt;)

No comments: