Monday, September 15, 2008

Min egen hvite hval!



Fra den tiden jeg studerte i Árshus har jeg mange fantastiske minner fra resturant/bakeriet Emmery's. De har noen himmelske bruncher der med alt fra amerikanske pannekaker, via hjemmelaget sjokolade til frokost cigarilloer som serveres sammen med kaffen. Men det aller beste i brunchen deres var brödet. Det var surdeigbröd med ingen andre ingredienser enn hvetemel, vann og salt. Det hadde gigantiske luftbobler fanget i tynne tráder av elastisk brödmasse med en nötteaktig smak. Alt omringet av en eikemörk skorpe som knaste akkurat riktig. Dette brödet er min hvite hval! Aldri har jeg klart á finne det i noe annet bakeri og ná har min tálmodighet gátt tom.

Stor gutt klarer sjöl!

De neste dagene skal dere fá være med i min jakt pá det perfekte brödet!

4 comments:

Anonymous said...

very nice! hahahahaha

Anonymous said...

thats amazing story.

Anonymous said...

Sørg for å dokumentere jakta i bilder! :P

Min kvite kval befinn seg på ein restaurant i nabolaget her. Det er fantastisk brød à la det du skriv om. Eg tigga om oppskrifta ein gong, men fekk berre i respons at det var "litt av ditt og litt av datt, pluss litt rosmarin blanda sammen og putta i ovnen". Av ein eller annan grunn så trur eg ikkje på dei...

Örn said...

Find penny stock og divorce lawyer guam:
You are my favourite spam bots! Compliment bot?! programmed to increase the bloggers ego! 1000101001010111001010100101 right back at yah!

Krisitin:
Jeg har avtalt med kjærsten til söstra á fá láne hans digitale kamera (jeg har en lei tendens til á rote bort min egne kameraer og har derfor sluttet á kjöpe dem.)
Sá ja, jeg skal pröve á fotodokumentere prosessen