Thursday, August 16, 2007

Leken mopp

Ok da er uken husrengjöring overstátt og jeg ettersöker en ny dingsbums. Nemlig Swift Wii!
Pá tirsdagen fikk jeg for förste gang pröve Nintendo Wii og jeg er nesegrus forelsket. Et sá enkelt, intuitiv og lekent brukergrensesnitt har jeg ikke vært borti. For dere som ná loker rundt i ignoransens skygger kan jeg meddele at det som er sá morsomt med Nintendo Wii er kontrolleren. Den er trádlös og sá har den sensorer i seg som fornemmer hvordan den blir holdt og om den er i bevegelse. Sá nár du spiller f.eks tennisdataspill sá holder du i kontrolleren som om du holder i tennisracketen og slár i löse lufta. Spillet merker om du slár back-hand, for-hand eller hvordan du ná engang skulle ville slá og det overföres til figurene i spillet.
Dette gjör spillingen svært sosialt. Det er kjempemorro á spille og ende vittigere á se kompissen din spille.
Hvertfall det jeg söker er denne kontrolleren innebygd i en Swift mop! Ikke nödvendigvis koblet opp mot en Wii maskin, men som lager lydeffekter etter hvordan du beveger moppen. Sá kan du velge om du vil ha StarWars lyssabel lyder og stemmen til en asmatisk Darth Vidar som oppfordrer til avhopping. Eller lyder fra hockey kamp i Madison Squere Garden. Hylende publikum, skjærende sköyter og fullkontakt kroppstaklinger. Min personlige favoritt er Formel1 tema med skrikende bremser og hylende motorer mens du elegant navigerer moppen din gjennom et hárnál hjörne og slip-streemer forbi en hybelkanin.

Swift kan sikkert markedsföre dingsebumsen som et middel for á fá mannen til á delta mer i husarbeidet. Dog er jeg redd for at den fort bare blir lekt med og kanskje ikke nödvendigvis vasket med.

No comments: