Wednesday, December 12, 2007

Sivilisert i Civilization


Civilization - Mye bedre klarer jeg ikke á se for meg at et edb-spill noen gang kan bli.
Men kan vi værsásnill og forby folk á være Gandhi? Jeg bare sliter grasalt med á ikke gi det annsiktet hva enn det ber om. Hver gang han ber meg om noe og jeg má nekte, da er jeg sikker pá at jeg er verdens ondeste menneske. Det vil jeg jo ikke være sá han fár stort sett det han vil ha, jeg har aldri erklert krig mot Gandhi. Og tro meg jeg har spilt mine timer Civ.
Men nár kompis Mahatami setter opp streng-öyenbrynene og sier at han er skuffet over meg. Bitte lille, snille meg? Ja da rödmer jeg og innrömmer stille for meg selv at det er nok jeg ogsá, litt i hvertfall.

5 comments:

Heidi Fleiss said...

hihihi. Urettferdig!

Anonymous said...

Samtidig får man bare lyst til å kverke den overlegne, oppstanazie tonen til Katharina den Store.

Gandhi er min mektigste motstander i mitt pågående "Pirat-Roma" game.
(Terra, Standard, alle nasjoner, Emperor)
Jeg hadde kun hovedstaden min på hovedkontinentet de første årene, men fikk kolonisert en øy rett utenfor hovedkontinentet. Når jeg fikk Praetorians gikk ble jeg pirat, og tok tre viktige kystbyer før de ble teknologisk utdatert. Deretter hadde jeg fullt fokus på sjøfarts-teknologi, og fikk kolonisert de to andre kontinentene på kartet før de andre fikk satt i gang. Når jeg da oppfant kommunisme , gikk produksjonen og poengene i været.
Nå er det 40 runder til spillslutt, jeg har utryddet 3 mindre sivilisasjoner med infanteri og tanks. Men Frankrike holder på å bygge romskipet, og er alliert med Gandhi, sammen har de militærmakt til å vinne en krig, selv om jeg har 1500 poeng mer en Gandhi.
Jeg mangler 8% landareal for å vinne på domination, holder jeg ut i 40 runder vinner jeg på poeng. Alle unntatt Russland hater meg, så FN-seier er nesten utelukket.

Skal jeg angripe Frankrike for å prøve å stoppe romskipsseieren, eller prøve å militært utvide for å prøve å ta domination?

Flott å ha noen å diskutere Civ med...

Men Inca er jo overlegen som nasjon. 50% raskere wonders, mer penger i vannruter og bedre warriors er IMBA for å si det på godt norsk...

Örn said...

Heidi, ja det er det for tenk!

Hey! jeg gjentar det igjen: Bli utenriksministern min nár jeg blir diktator? Kathrine er bare frekk! Hun krever og krever, ustanselig!

Fryktelig vanskelig á komme med noen kommentarer pá scenarioet ditt da jeg ikke vet noe om styrkeforholdene. Men angrip Frankrike du, Ghandi er jo bare snill:)

Tror de har nerfa aztekerne i nye add onnen, selv spiller jeg mye japan og celtics.

Vi fár starte en facebookgruppe tror jeg:)

AlterEgo said...

Jeg hadde aldri trodd gresk ble skrevet paa norsk. Men det ser jeg er tilfelle her ;-)

Unknown said...

Du verden. :) Jeg tror jeg hadde blitt rystet, hadde truffet på ham der. Nok en gang; du verden. Noen karakterer burde nesten fredes... :D